Gdańsk

Gdańsk jest jednym z najpiękniejszych miast w Polsce. Jest to miejsce, które koniecznie trzeba zwiedzać, ale także miejsce, gdzie można wspaniale wypoczywać.


Jest to miasto portowe w nad Morzem Bałtyckim, położone u ujścia Motławy do Wisły nad Zatoką Gdańską. Jest jednym z najstarszych miast Polski, o ponad tysiącletniej historii. Gdańsk posiada wartościowe zabytki architektury, działa w nim wiele instytucji i placówek kulturalnych.


Gdańsk stanowi jeden z najcenniejszych zespołów zabytkowych w Polsce, pomimo że prawie całe historyczne śródmieście zostało odbudowane po ostatniej wojnie. Najważniejsze zabytki Gdańska znajdują się na Głównym Mieście (Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Dom Uphagenów) i Starym Mieście (Wielki Młyn, Ratusz Starego Miasta, kościół św. Katarzyny), główne znajdują się wzdłuż Drogi Królewskiej reprezentacyjnej ulicy Gdańska – Długiej.


Na Głównym Mieście znajduje się również Bazylika Mariacka Wniebowzięcia NMP największa średniowieczna świątynia z cegły w Europie.




2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W zupełności się podpiszę pod stwierdzeniem, że Gdańsk jest jednym z najpiękniejszych miast w Polsce. Mimo wszystko mnie bardzo zachwycił wygląd całego pomorza oraz to jak jest pięknie położne. Jestem przekonany, że województwo pomorskie zgodnie z opisem https://livemorepomerania.com/ należy do jednych z najlepszych miejsc do życia. Dlatego również i ja zdecydowałem się zamieszkać w tym rejonie. Praca, studia oraz kulturalne życie to aspekty które do mnie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń